دختری از سرزمین الامتو

دنیا سوت پایان رابزن ،صداقت من حریف دروغ این زمانه نمیشود

دختری از سرزمین الامتو

دنیا سوت پایان رابزن ،صداقت من حریف دروغ این زمانه نمیشود

فروردین..

فروردین همان جاست

گوشه لبانت..

تو بخند .


تامن ...


بهار را به گردنم بیاویزم ..


 وتمام کوچه ها را


  با تو قدم بزنم


 

نظرات 26 + ارسال نظر
جوک و عکس و اس ام اس ♥ ساوه ♥ پنج‌شنبه 19 فروردین 1395 ساعت 19:06 http://SAVEHJOOK.MIHANBLOG.COM

۩۩♥♥۩۩ حــتـما بــیـا و بــبــیــن و بـخــنــد و نــظــر بــده ♥ بــدو بـیـا ســاوه جـوک ♥ ۩۩♥♥۩۩
۩۩♥♥۩۩ خـنـده دارترین جوک هـا ، عـکـس هـا و اس ام ها ♥ بدو بیا ســاوه جـوک ♥ ۩۩♥♥۩۩

میگم یکی بیاد به این فک و فامیل ما بگه

هی به من نگن تپلی من فقط یکم اسخونم پره ..

والا همه جا هم میگن ادم ابروش میره ...اعصاب نزاشتن واسم:(


۩۩♥♥۩۩ WWW.SAVEHJOOK.MIHANBLOG.COM ♥ بــدو بــیــا ســــاوه جـــوک ♥ ۩۩♥♥۩۩

جوک و عکس و اس ام اس ♥ ساوه ♥ پنج‌شنبه 19 فروردین 1395 ساعت 19:05 http://SAVEHJOOK.MIHANBLOG.COM

۩۩♥♥۩۩ حــتـما بــیـا و بــبــیــن و بـخــنــد و نــظــر بــده ♥ بــدو بـیـا ســاوه جـوک ♥ ۩۩♥♥۩۩
۩۩♥♥۩۩ خـنـده دارترین جوک هـا ، عـکـس هـا و اس ام ها ♥ بدو بیا ســاوه جـوک ♥ ۩۩♥♥۩۩

مورد داشتیم یارو انقدر مورد داشته

تو محل صداش میزدن همه ی مواردD:


۩۩♥♥۩۩ WWW.SAVEHJOOK.MIHANBLOG.COM ♥ بــدو بــیــا ســــاوه جـــوک ♥ ۩۩♥♥۩۩

جوک و عکس و اس ام اس ♥ ساوه ♥ چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 21:45 http://SAVEHJOOK.MIHANBLOG.COM

سلام حالت چطوره خوبی نیامدی سر بزنی دلم هواتو کرد بهت سر زدم

۩۩♥♥۩۩ حــتـما بــیـا و بــبــیــن و بـخــنــد و نــظــر بــده ♥ بــدو بـیـا ســاوه جـوک ♥ ۩۩♥♥۩۩
۩۩♥♥۩۩ خـنـده دارترین جوک هـا ، عـکـس هـا و اس ام ها ♥ بدو بیا ســاوه جـوک ♥ ۩۩♥♥۩۩

سلام دوست مهربونم
آپـــــــــ♥ــــــ جـــــــدیـــــ♥ــــدت
عــــــــــــــــــــــــــ♥ـــــــــــــــــــا لــــــــــــــــــــ♥ـــــــــــــــی

───────────────────░███░
───────────────────░█░░░█░
──────────────────░█░░░░░█░
─────────────────░█░░░░░█░
──────────░░░───░█░░░░░░█░
─────────░███░──░█░░░░░█░
───────░██░░░██░█░░░░░█░
──────░█░░█░░░░██░░░░░█░
────░██░░█░░░░░░█░░░░█░
───░█░░░█░░░░░░░██░░░█░
──░█░░░░█░░░░░░░░█░░░█░
──░█░░░░░█░░░░░░░░█░░░█░
──░█░░█░░░█░░░░░░░░█░░█░
─░█░░░█░░░░██░░░░░░█░░█░
─░█░░░░█░░░░░██░░░█░░░█░
─░█░█░░░█░░░░░░███░░░░█░
░█░░░█░░░██░░░░░█░░░░░█░
░█░░░░█░░░░█████░░░░░█░
░█░░░░░█░░░░░░░█░░░░░█░
░█░█░░░░██░░░░█░░░░░█░
─░█░█░░░░░████░░░░██░
─░█░░█░░░░░░░█░░██░█░
──░█░░██░░░██░░█░░░█░
───░██░░███░░██░█░░█░
────░██░░░███░░░█░░░█░
──────░███░░░░░░█░░░█░
──────░█░░░░░░░░█░░░█░
──────░█░░░░░░░░░░░░█░
──────░█░░░░░░░░░░░░░█░
──────░█░░░░░░░░░░░░░█░
██♥██♥██♥██♥██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██
██♥██♥██♥██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██♥██
██♥██♥██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██♥██♥██
██♥██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██♥██♥██♥██
██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██♥██♥██♥██♥██

۩۩♥♥۩۩ WWW.SAVEHJOOK.MIHANBLOG.COM ♥ بــدو بــیــا ســــاوه جـــوک ♥ ۩۩♥♥۩۩

جوک و عکس و اس ام اس ♥ ساوه ♥ چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 21:44 http://SAVEHJOOK.MIHANBLOG.COM

۩۩♥♥۩۩ حــتـما بــیـا و بــبــیــن و بـخــنــد و نــظــر بــده ♥ بــدو بـیـا ســاوه جـوک ♥ ۩۩♥♥۩۩
۩۩♥♥۩۩ خـنـده دارترین جوک هـا ، عـکـس هـا و اس ام ها ♥ بدو بیا ســاوه جـوک ♥ ۩۩♥♥۩۩

سلام دوست مهربونم
آپـــــــــ♥ــــــ جـــــــدیـــــ♥ــــدت
عــــــــــــــــــــــــــ♥ـــــــــــــــــــا لــــــــــــــــــــ♥ـــــــــــــــی

───────────────────░███░
───────────────────░█░░░█░
──────────────────░█░░░░░█░
─────────────────░█░░░░░█░
──────────░░░───░█░░░░░░█░
─────────░███░──░█░░░░░█░
───────░██░░░██░█░░░░░█░
──────░█░░█░░░░██░░░░░█░
────░██░░█░░░░░░█░░░░█░
───░█░░░█░░░░░░░██░░░█░
──░█░░░░█░░░░░░░░█░░░█░
──░█░░░░░█░░░░░░░░█░░░█░
──░█░░█░░░█░░░░░░░░█░░█░
─░█░░░█░░░░██░░░░░░█░░█░
─░█░░░░█░░░░░██░░░█░░░█░
─░█░█░░░█░░░░░░███░░░░█░
░█░░░█░░░██░░░░░█░░░░░█░
░█░░░░█░░░░█████░░░░░█░
░█░░░░░█░░░░░░░█░░░░░█░
░█░█░░░░██░░░░█░░░░░█░
─░█░█░░░░░████░░░░██░
─░█░░█░░░░░░░█░░██░█░
──░█░░██░░░██░░█░░░█░
───░██░░███░░██░█░░█░
────░██░░░███░░░█░░░█░
──────░███░░░░░░█░░░█░
──────░█░░░░░░░░█░░░█░
──────░█░░░░░░░░░░░░█░
──────░█░░░░░░░░░░░░░█░
──────░█░░░░░░░░░░░░░█░
██♥██♥██♥██♥██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██
██♥██♥██♥██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██♥██
██♥██♥██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██♥██♥██
██♥██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██♥██♥██♥██
██♥عالــــــــــــــــــــــــی بود██♥██♥██♥██♥██

۩۩♥♥۩۩ WWW.SAVEHJOOK.MIHANBLOG.COM ♥ بــدو بــیــا ســــاوه جـــوک ♥ ۩۩♥♥۩۩

افسانه چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 19:09 http://tarikirushan.mihanblog.com

ﭼﺸﻤﺖ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻣﺎ ﻭ ﺩﻟﺖ ﭘﯿﺶ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺳﺖ
ﺟﺎﯼ ﮔﻼﯾﻪ ﻧﯿﺴﺖ ! ﮐــﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﺳﻢ ﺩﻟﺒﺮﯼ ﺍﺳﺖ
ﻫﺮ ﮐﺲ ﮔﺬﺷﺖ ﺍﺯ ﻧﻈﺮﺕ ﺩﺭ ﺩﻟﺖ ﻧﺸﺴﺖ
ﺗﻨﻬـــﺎ ﮔﻨـــﺎﻩ ﺁﯾﻨـــﻪ ﻫـــﺎ ﺯﻭﺩ ﺑﺎﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ
ﻣﻬﺮﺕ ﺑﻪ ﺧﻠﻖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺟﻮﺭ ﺑﺮ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ
ﺳﻬـــﻢ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻫﻤﮕﺎﻥ ، ﻧﺎﺑﺮﺍﺑﺮﯼ ﺍﺳﺖ
ﺩﺷﻨﺎﻡ ﯾﺎ ﺩﻋﺎﯼ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺣﻖ ﻣﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺳﺖ
ﺍﯼ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﻫﺮﭼـــﻪ ﮐﻨـﯽ ﺫﺭﻩ ﭘﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ
ﺳﺎﺣــﻞ ﺟــﻮﺍﺏ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻣـــﻮﺝ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺩ
ﮔﺎﻫﯽ ﻓﻘﻂ ﺳﮑﻮﺕ ﺟﻮﺍﺏ ﺳﺒﮑﺴﺮﯼ ﺍﺳﺖ..

تاریکی روشن چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 14:48 http://tarikirushan.mihanblog.com/

ﺧــــــــــــــــــﺪﺍﻳا

ﺑــــﻪ ﺯﻧﺪﮔــــــﻲ گــــﻴﺮ ﻧﻤــــﻴﺪﻡ

ﻏــــــﺮ ﻫـــــﻢ ﻧﻤــــﻴﺰﻧﻢ

ﺍﻣــــــﺎ

ﺧـــــــــﻴﻠﻲ ﭼـــــــــﻴﺰﺍ

ﺍنـــــــــﺼﺎﻑ ﻧﻴـــــــــﺲ .....

تاریکی روشن چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 14:47 http://tarikirushan.mihanblog.com/

تَـ ـنـ ـهـ ـآیـــی


حَقـ ـــه کَـ ـسـ ـی اَسـ ــتـــ کـ ـه خـ ـیــــآنَـ ـت مـ ـیــــکـ ُُــنَد


اَمـ ـــآ........


نَـ ـصیـــبـــ کَســـی مـــیـ ـشَـــوَد کـ ــه وَفـ ــــآدآراَسـ ــتـــــ

تاریکی روشن چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 14:47 http://tarikirushan.mihanblog.com/

مَـ ـن میـ ـرم...
تُـ ـوام ...
بساز واسھـ ـ خـ ـودت زندگـ ـے...
با اون ڪسیــ ـ ڪهـ ـ...
بھـ جـ ـاے من ✓
بـهش میگـ ـی زِندِگیمـ ـ

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 13:00 http://ghalb1394.mihanblog.com/

این بار هم نشد که ببرم کمند را
و ز پای عشق بگسلم این قید و بند را
این بار هم نشد که به آتش در افکنم
با شعله ای ز چشم تو هر چون و چند را
این بار هم نشد که کنم خاک راه عشق
در مفدم تو ،‌منطق اندیشمند را
این بار هم نشد که ز کنج دهان تو
یغما کنم به بوسه ای آن نوشخند را
تا کی زنم دوباره به گرداب دیگری
در چشم های تو دل مشکل پسند را ؟
پروایم از گزند تعلق مده که من
همواره دوست داشته ام این گزند را
من با تو از بلندی و پستی گذشته ام
کوتاه گیر قصه ی پست و باند را

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:59 http://ghalb1394.mihanblog.com/

نقش های کهنه ام چه قدر ، تلخ و خسته و خزانی اند
نقش غربت جوانه ها رنگ حسرت جوانی اند
روغن جلا نخوورده اند رنگهای من که در مثل
رنگ آب راکد اند اگر آبی اند و آسمانی اند
از کف و کفن گرفته اند رنگ های من سفید را
رنگ خون مرده اند اگر قرمز اند و ارغوانی اند
رنگ های واپسین فروغ از دم غروب یک نبوغ
مثل نقش های آخرین روزهای عمر مانی اند
طرح تازه ای کشیده ام از حضور دوست - مرتعی
که در آن دو میش مهربان در چرای بی شبانی اند
مرتعی که روز آفتابی اش یک نگاه روشن است و باز
قوس های با شکوه آن جفتی ابروی کمانی اند
طرح تازه ای که صاحبش فکر می کند که رنگ هاش
مثل مصدر و مثالشان بی زوال و جاودانی اند
رنگ های طرح تازه ام رنگ های ذات نیستند
ذات رنگ های معنی اند ذات رنگی معانی اند
نقش تازه ای کشیده ام از دو چشم مهربان دوست
که تمام رنگ ها در آن وامدار مهربانی اند

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:59 http://ghalb1394.mihanblog.com/

من خود نمی روم دگری می برد مرا
نابرده باز سوی تو می آورد مرا
کالای زنده ام که به سودای ننگ و نام
این می فروشد آن دگری می خرد مرا
یک بار هم که گردنه امن و امان نبود
گرگی به گله می زند و می درد مرا
در این مراقبت چه فریبی است ای تبر
هیزم شکن برای چه می پرورد مرا ؟
عمری است پایمال غمم تا که زندگی
این بار زیر پای که می گسترد مرا
شرمنده نیستیم ز هم در گرفت و داد
چندانکه می خورم غم تو ، می خورد مرا
قسمت کنیم آنچه که پرتاب می شود
شاخه گل قبول تو را ، سنگ رد مر

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:58 http://ghalb1394.mihanblog.com/

محبوب من ! بعد از تو گیجم بی قرارم خالی ام منگم
بردار بستی از چه خواهد شد چه خواهم کرد آونگم
سازی غریبم من که در هر پرده ام هر زخمه بنوازد
لحن همایون تو می آید برون از ضرب و آهنگم
تو جرأت رو کردن خود را به من بخشیده ای ورنه
آیینه ای پنهان درون خویشتن از وحشت سنگم
صلح است عشق اما اگر پای تو روزی در میان باشد
با چنگ و با دندان برای حفظ تو با هر که می جنگم
حود را به سویت می کشانم گام گام و سنگ سنگ اما
توفان جدا می افکند با یک نهیب از تو به فرسنگم
در اشک و در لبخند و سوک و سور رنگ اصلی ام عشق است
من آسمانم در طلوع و در غروب آبی است پیرنگم
از وقت و روز و فصل عصر و جمعه و پاییز دلتنگند
و بی تو من مانند عصر جمعه ی پاییز دلتنگم

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:53 http://ghalb1394.mihanblog.com/

نپرس حال مرا تا غزل به لب دارم
خودت بفهم که حالم بد است و تب دارم
.
فقط بگو لقب "شاعری" به من ندهند
بگو که من دل خونی ازین لقب دارم
.
... و بی تو این همه شعری که هیچ می ارزند
... و بی تو دفتر شعری که بی سبب دارم
.
ببین به چشم خودت، بی تو سرد و متروک است
همیشه خانه ی عشقی که آن عقب دارم
.
تو چند ساله شدی؟! آه! چند ساله شدم؟
کجا دگر خبر از سال و ماه و شب دارم؟
.
بیا و این دم آخر کنار چشمم باش
مباد بی تو بمیرم ... چقدر تب دارم !

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:53 http://ghalb1394.mihanblog.com/

گفتی نمی خواهی که دریا را بلد باشی

امــا تــــو باید خانـــــه ی ما را بلد باشی

یک روز شاید در تب توفان بپیچندت

آن روز باید ! راه صحـرا را بلد باشی

بندر همیشه لهجه اش گرم و صمیمی نیست

بــــاید سکـــوت سرد سرمــــا را بلد باشی

یعنی که بعد از آن همه دلدادگی باید

نا مهربانی هــــای دنیـــا را بلد باشی

شاید خودت را خواستی یک روز برگردی

بـــاید مسیر کودکــــی هــا را بلد باشی

یعنی بدانی " ...مرد در باران " کجا می رفت

یا لااقـــــل تـــــا " آب - بابا " را بلد باشی

حتی اگر آیینه باشی، پیش آدم ها

باید زبـــان تند حاشـــا را بلد باشی

وقتی که حتی از دل و جان دوستش داری

بــاید هـــزار آیـــــا و امـــــا را بلد باشی

من ساده ام نه؟ ساده یعنی چه؟... نمی دانم

امـــا تـــــــو باید سادگــــــی هــــا را بلد باشی

یعنی ببینی و نبینی!...بشنوی اما...

یعنی... زبان اهـل دنیا را بلد باشی

چشمان تو جایی است بین خواب و بیداری

باید تــــو مرز خــــواب و رویـــــا را بلد باشی

بانوی شرجی! خوب من! خاتون بی خلخال!

باید زبـــــان حــــال دریــــــا را بلد باشی

شیراز رنگ خیس چشمت را نمی فهمد

ای کاش رسم این طرف ها را بلد باشی

دیروز- یادت هست- از امروز می گفتم

امروز می گویم کـــه فردا را بلد باشی

گفتی :" وجود ما معمایی است...." می دانم

امـــا تــــو باید ایــن معمــــا را بلد بــــاشی

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:52 http://ghalb1394.mihanblog.com/

زمین شناسِ حقیری تو را رصد می کرد

به تو ، ستاره ی خوبم نگاه بد می کرد



کنارت ای گل زیبا ، شکسته شد کمرم

کسی که محو تو می شد ، مرا لگد می کرد



تو ماه بودی و بوسیدنت ، نمی دانی

چه ساده داشت مرا هم بلند قد می کرد



بگو به ساحل چشمت که من نرفته ، چطور ؟

به سمت جاذبه ای تازه جزر و مد می کرد



چه دیده ها که دلت را به وعده خوش کردند

چه وعده ها که دل من ندیده رد می کرد



کنون کشیده کنار و نشسته در حجله

کسی که راه شما را همیشه سد می کرد

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:52 http://ghalb1394.mihanblog.com/

به شب و پنجره بسپار که بر می گردم

عشق را زنده نگه دار که بر می گردم



بس کن این سر زنش "رفتی و بد کردی" را

دست از این خاطره بردار که بر می گردم



دو سه روزی هم- اگر چند- تحمل سخت است

تکیه کن بر تن دیوار که بر می گردم



بین ما پیشترک هر سخنی بود گذشت

عاشقت می شوم این بار که بر می گردم



گفته بودی دو سحر چشم به راهم بودی

به همان دیده بیدار که بر می گردم



پشت در را اگر انداخته ای حرفی نیست

به شب و پنجره بسپار که می گردم

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:51 http://ghalb1394.mihanblog.com/

ماه در روی کسی غیر تو دیدن ممنوع


ناز از چشم کسی جز تو خریدن ممنوع




دلم از لحظه ی آغاز به بام تو نشست


و به هر قیمت از این نقطه پریدن ممنوع




تابلویی سر دروازه ی قلبم زده ام


که ورود احدی جز تو اکیدا ممنوع

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:51 http://ghalb1394.mihanblog.com/

دیگر تو را میان غزل گم نمی کنم

تا دارمت نگاه به مردم نمی کنم



در گیر و دار تلخ رسیدن به عشق

حتی به جان خویش ترحم نمی کنم



این فصل پا به ماه غمی ژرف گونه بود

هرگز به این بهار تبسم نمی کنم



من در بهشت عشق تو آدم شدم، ولی

خود را خراب خوردن گندم نمی کنم



ای بهترین بهانه برای نمردنم

دیگر تو را میان غزل گم نمی کنم

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:47 http://ghalb1394.mihanblog.com/

اجازه هست به لوح دلت قلم بزنم
برای یکدفه حرف از ته دلم بزنم



اجازه هست بگویم که دوستت دارم
و پیش چشم تو اینجا کمی قدم بزنم



اجازه هست که در سایه تو بنشینم
به قول مردم ده زیر سایه دم بزنم



شمارش نفست را به گوش من بسپار
اجازه هست که موی ترا به هم بزنم



اجازه هست ترا سخت در بغل گیرم
رها شوم ز خودم بال در عدم بزنم



اجازه هست صدایت کنم ترا عشقم
به پشتوانه تو آتشی به غم بزنم

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:47 http://ghalb1394.mihanblog.com/

هر چند که دلتنگ تر از تنگ بلورم
با کوه غمت سنگ تر از سنگ صبورم
اندوه من انبوه تر از دامن الوند
بشکوه تر از کوه دماوند غرورم
یک عمر پریشانی دل بسته به مویی است
تنها سر مویی ز سر موی تو دورم
ای عشق به شوق تو گذر می کنم از خویش
تو قاف قرار من و من عین عبورم
بگذار به بالای بلند تو ببالم
کز تیره ی نیلوفرم و تشنه ی نورم

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:46 http://ghalb1394.mihanblog.com/

نه باز م اهنگ نمیخونه شاید بخاطر ویندوزم باشه

Nafas چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 12:45 http://ghalb1394.mihanblog.com/

لایک عزیزم پست زیبایی بود

مرسی عزیزم

amir sa چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 11:48 http://http://amirsa1394.blogfa.com/1394/06

لایک داری فراون
وبلاگت عالیه لذت بردم موفق باشی

ممنون از لطف وتعریفتون

somaye چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 00:16

خواهش می کنم عزیزم، هر روز خوبی که ما شروع می کنیم و خوب پایانش می دهیم و خوب ازش استفاده می کنیم روز تولد ماست ، اینایی که گفتم برای خودم پیش اومده بعضی وقتها این ما هستیم که به داشته هامون ناشکر می شیم ، خیلی از آدمها شاید به توانایی هایی که شما دارید قبطه بخورن ، ای کاش قدر داشته هامون رو بیشتر بدونیم، موفق باشید و سربلند

مرسی..ممنون از حرفای قشنگت خوش حال میشم همیشه بیای وبم کامنت بزاری

somaye سه‌شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 20:37

تو پستای قبلی نوشته بودید که متولد فروردین هستید... خواستم تبریکی گفته باشم... اگه اشتباه کردم عذرخواهی می کنم

نه ..اها اره متولد فروردین هستم ..نه من اشتبا کردم حواسم نبود شما درس گفتی .مرسی فروردینی هستم ممنون که تبریک گفتی .من باید بگم ببخشید

somaye سه‌شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 20:22

سلام ، تولد مبارک....

سلام ..ببخشید تولد /؟؟؟؟؟؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.